- Základní ustanovení 1.1. Tyto VOP upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kde na jedné straně je provozovatel Edocho s.r.o., se sídlem Budatínská 16, 851 06 Bratislava, IČO: 53 561 970, DIČ: 2121413536, IČ DPH: SK2121413536, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava I, Oddíl: Sro, Vložka číslo: 152283/B jako prodávající (dále jen „Prodávající“) a na straně druhé je kupující, který je fyzická nebo právnická osoba, která se registruje prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího nebo si prostřednictvím něj objedná zboží (dále také jako „Kupující“).
1.2. Používáním internetového obchodu prodávajícího a potvrzením objednávky dává kupující souhlas s těmito obchodními podmínkami.
1.3 Prodávající je provozovatel internetového obchodu www.lebeddie.cz
1.4 Dozorovým orgánem pro ochranu spotřebitele je Inspektorát SOI pro Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava, Oddělení výkonu dozoru, ba@soi.sk, tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04, fax č. 02/58 27 21 70.
Bankovní spojení:
IBAN: SK71 1100 0000 0029 4809 8304
BIC / SWIFT : TATRSKBX (1100), Tatra Banka
IBAN: CZ95 2010 0000 0025 0259 0716
BIC/SWIFT : FIOBCZPPXXX (2010), Fio Banka
Tel. číslo: +421 903 908 802 Email: lebeddie@lebeddie.cz
- Objednávání zboží
2.1 Na e-shopu www.lebeddie.cz je uveden seznam zboží, které Prodávající nabízí k prodeji Kupujícímu a umožňuje Kupujícímu toto zboží objednávat následovně:
a) prostřednictvím e-shopu na webové stránce www.lebeddie.cz
b) zasláním e-mailové objednávky na elektronickou adresu Lebeddie lebeddie@lebeddie.cz
2.2 Nákup zboží prostřednictvím elektronického obchodu (dále jen „e-shop“) mohou uskutečňovat fyzické osoby a právnické osoby bez ohledu na právní formu.
2.3 Objednávka zboží prostřednictvím e-shopu se provádí na základě vyplnění objednávkového formuláře na webové stránce www.lebeddie.cz. Objednání prostřednictvím formuláře je podmíněno vyplněním osobních a kontaktních údajů (jméno, příjmení, telefonní číslo, e-mailová adresa), doručovací adresy případně fakturační adresy, pokud je jiná než doručovací. Fyzická a právnická osoba vyplňuje také IČO, DIČ, IČ DPH.
2.4 Tyto údaje budou v souladu se Zákonem o ochraně osobních údajů použity pouze v rámci obchodního vztahu mezi prodávajícím a kupujícím a nebudou poskytnuty třetí osobě (s výjimkou osoby zajišťující přepravu zboží).
2.5 Takto provedená objednávka se považuje za závaznou a je v souladu se Zákonem o ochraně spotřebitele při domácím prodeji a zásilkovém prodeji ve znění pozdějších změn a předpisů chápána jako smlouva uzavřená na dálku.
2.6 Při nákupu prostřednictvím e-shopu je možné uplatnění slevových kupónů, avšak je podmíněno jejich uvedením v příslušné kolonce v objednávkovém formuláři e-shopu.
2.7 Odeslání objednávky je podmíněno souhlasem Zákazníka s těmito obecnými obchodními podmínkami a souhlasem se zpracováním osobních údajů.
3. Zpracování objednávky
3.1 Po přijetí objednávky bude tato objednávka zaevidována v systému prodávajícího a tehdy zároveň vzniká obchodní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím. Nejpozději do 24 hodin (v pracovní dny) prodávající ověří objednávku, způsob dopravy a oznámí možnou dodací dobu nebo termín odběru, konečnou cenu a způsob úhrady. Od tohoto termínu je objednávka pro Kupujícího závazná.
3.2 V případě, že Prodávající nemůže dodat objednané zboží, má právo takovou objednávku zrušit. Pokud již byla suma za objednané zboží uhrazena, pošle ji prodávající kupujícímu zpět bankovním převodem.
3.3 Podmínkou platnosti elektronické objednávky je její pravdivé a úplné vyplnění. Odeslaná objednávka je návrhem kupní smlouvy. Kupní smlouva vzniká potvrzením objednávky Prodávajícím prostřednictvím e-mailu.
- Předmět Smlouvy
4.1 Předmětem smlouvy jsou pouze položky zboží výslovně uvedené v kupní smlouvě – objednávce. Množství, vlastnosti, ceny a ostatní údaje obsažené na internetové stránce Prodávajícího jsou závaznými údaji. Prodávající se zavazuje, že bude Kupujícímu dodávat:
a) zboží bez vad v souladu se specifikací nebo s vlastnostmi obvyklými pro daný druh, b) zboží vyhovující normám, předpisům a nařízením platným na území Slovenské republiky.
- Cena zboží
5.1 Všechny ceny produktů v e-shopu jsou konečné, včetně všech daní. Prodávající je plátcem DPH. Cena produktu nezahrnuje náklady na doručení. Ty jsou uvedeny v bodě 8. těchto Obecných obchodních podmínek v nákupním košíku ještě před dokončením objednávky, kde kupující vidí i celkovou cenu objednávky včetně nákladů na dodání zboží.
5.2 Ceny produktů uvedených na internetové stránce Prodávajícího jsou platné v okamžiku zaslání objednávky Kupujícím.
- Platba
6.1 Kupní cenu za zboží, případně náklady za přepravu je Kupující povinen uhradit jedním z následujících způsobů:
a) převodem na bankovní účet Prodávajícího IBAN: SK71 1100 0000 0029 4809 8304 vedený v Tatra Banke před dodáním zboží
b) platební kartou předem prostřednictvím platební brány GoPay. Kupující je po potvrzení objednávky přesměrován na platební server GoPay, kde vyplní potřebné platební údaje. Po ověření jejich platnosti bude objednávka potvrzena a částka ve výši kupní ceny bude odečtena z účtu Kupujícího.
6.2 Pokud Kupující neuhradí celou kupní cenu za zboží, případně přepravné způsobem podle odstavce 1 tohoto článku, není Prodávající povinen Kupujícímu zboží vydat, přičemž se tímto Prodávající nedostává do prodlení s dodáním zboží.
- Storno objednávky
7.1 Kupující má právo stornovat objednávku bez udání důvodu kdykoliv před jejím závazným potvrzením, a Kupující má právo odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání produktu, i před začátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy. Potvrzení storna oznámí Prodávající Kupujícímu písemně na e-mailovou adresu lebeddie@lebeddie.cz.
7.2 Prodávající je oprávněn uplatnit právo na úhradu škody v případě nákupu produktu „na objednávku“, který bylo nutné na žádost Kupujícího zařídit, nebo v případě, že v souvislosti se zařízením produktu došlo již k vynaložení prokazatelných nákladů. Storno poplatek může být ve výši zařizovacích nákladů produktu.
- Doprava a dodací podmínky
8.1.1 Objednávky obvykle vyřizujeme do dvou pracovních dnů. Pokud bychom z neočekávaných důvodů nemohli objednávku vyřídit v daném čase, klienty kontaktujeme individuálně.
8.1.2 V případě využití dodatečné služby výšivky jména nebo výběru barvy pelíšku na míru se doba dodání prodlužuje o 1 až 2 týdny. V nejrušnějších měsících (listopad a prosinec) klienty kontaktujeme s očekávanou dobou dodání individuálně.
8.2 Doprava nad 1300 Kč je na území ČR zdarma.
8.3.1 Vzhledem k velikosti balíků služba Packeta (Zásilkovna) není dostupná při koupi produktu Ortopedické pelíšky – Lebedá. Do všech zemí je možné Lebedá poslat pouze prostřednictvím služby Direct Parcel Distribution.
8.3.2 Dopravu zboží zajišťuje Prodávající prostřednictvím kurýrních služeb:
- Direct Parcel Distribution – (166,90 Kč s DPH)
- CZ Packeta (Zásielkovňa) – (110 Kč s DPH)
8.4 Prodávající je oprávněn dodat zboží před dohodnutým termínem dodání zboží, pokud s tím Kupující souhlasí.
8.5 Místo dodání zboží je místo dohodnuté v kupní smlouvě. Jako místo dodání zboží může být adresa na území Slovenské a České republiky a také adresa v zahraničí, přičemž podmínky dodání do zahraničí se stanoví v závislosti na konkrétním případu.
8.6 Prodávající splní svou povinnost dodat zboží tak, že na místě dodání umožní Kupujícímu s zbožím nakládat. Kupující se zavazuje před převzetím zboží zkontrolovat stav objednaného zboží.
8.7 Kupující je oprávněn zboží nepřevzít/odmítnout, pokud zjistí, že obal zboží je vážně poškozený a lze předpokládat, že došlo i k poškození vnitřního obsahu nebo zboží zjevně neodpovídá předmětu kupní smlouvy za podmínky, že uvede důvody odmítnutí. Kupující je také povinen bezodkladně informovat Prodávajícího a se zásilkovou společností sepsat Zápis o poškození na zásilce. Jakékoliv pozdější reklamace na množství nebo fyzické poškození zboží nebudou akceptovány.
8.8 Pokud Kupující bezdůvodně odmítne převzít řádně dodané zboží, je povinen Prodávajícímu uhradit náklady spojené s dodáním zboží.
8.9 V případě změny ceny dopravy v souladu s odstavcem 2 tohoto článku se může cena za dopravu upravit, o této změně bude Kupující bezodkladně před předáním zboží k dopravě informován.
8.10 Kupující nabývá vlastnická práva k zboží až uhrazením plné ceny a dalších peněžních částek dohodnutých v kupní smlouvě na dálku na účet Prodávajícího.
8.11 Doklad o koupi vystavený na základě kupní smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím je zároveň daňovým dokladem.
8.12 Produkt se považuje za dodaný okamžikem doručení produktu na adresu uvedenou v závazném potvrzení objednávky.
8.13 Pokud bude nutné dodávku zboží opakovat z důvodu nepřítomnosti Kupujícího na místě určeném v kupní smlouvě, všechny náklady s tím vzniklé hradí Kupující, a to zejména opakované dodání zboží na místo určení v kupní smlouvě. Zboží se považuje za dodané okamžikem doručení zboží na adresu uvedenou v závazném potvrzení objednávky a převzaté okamžikem fyzického převzetí zboží Kupujícím, resp. jeho oprávněným zástupcem nebo odmítnutím převzetí zboží, které dopravce vyznačí v protokolu o doručení a předání zboží.
8.14 Dodávky objednaného zboží budou podle dostupnosti produktů a provozních možností prodávajícího realizovány v co nejkratším termínu, obvykle do 1-3 pracovních dnů od závazného potvrzení objednávky, pokud není u daného zboží uvedena delší doba. Ve výjimečných případech může být dodací lhůta delší než 7 dní, nebo delší než je uvedeno u daného zboží (v případě, že je u zboží uvedena delší dodací doba než 7 dní), ale pouze po dohodě s Kupujícím.
8.15 V případě, že je u zboží uvedeno „na objednávku“ nebo „na dotaz“, je nutné prostřednictvím e-mailového nebo telefonického spojení kontaktovat Prodávajícího a doba dodání je upřesněna individuálně.
- Práva a povinnosti Prodávajícího
9.1.1 Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny od kupujícího za dodaný produkt.
9.1.2 Prodávající je oprávněn požadovat splnění závazků, zejména uhrazení ceny za zboží a to bez ohledu na to, že vlastnictví k zboží ještě nepřešlo na kupujícího.
9.2 Prodávající je povinen: a. dodat na základě objednávky potvrzené Prodávajícím Kupujícímu produkt ve dohodnutém množství, kvalitě, termínu a zabalení nebo připravit k přepravě způsobem nutným pro jeho uchování a ochranu, b. vystavit záruční list, a to pouze v případě, pokud o to Kupující požádá,
c. zajistit, aby dodaný produkt splňoval povinnosti stanovené v platných právních předpisech SR, d. předat Kupujícímu nejpozději spolu s produktem ve písemné nebo i elektronické podobě všechny doklady potřebné k převzetí a používání produktu a další doklady předepsané platnými právními předpisy (údaje o vlastnostech produktu, návody k obsluze, použití, údržbě, bezpečnostní upozornění v slovenském jazyce, formulář pro odstoupení od smlouvy, doklad o koupi produktu).
- Práva a povinnosti Kupujícího
10.1.1 Kupující má právo bez udání důvodu písemně odstoupit od smlouvy v lhůtě do čtrnácti dní (Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovny prodávajícího) od převzetí produktu. Odstoupením Kupujícího od smlouvy se smlouva ruší od počátku.
10.1.2 Kupující má právo na dodání produktu v množství, kvalitě, termínu způsobem a místě dohodnutém smluvními stranami v závazném akceptování objednávky.
10.2 Kupující je povinen: a. převzít zakoupený nebo objednaný produkt osobně nebo zajistit, aby zboží převzala osoba, kterou zmocní pro případ své nepřítomnosti při převzetí zboží uvedeného v kupní smlouvě a podepíše protokol o doručení a předání zboží. Třetí osoba zmocněná k převzetí zboží uvedeného v kupní smlouvě je povinna předložit prodávajícímu originál nebo kopii kupní smlouvy a dokladu o zaplacení zboží a písemné plnění mocenství. b. zaplatit Prodávajícímu dohodnutou kupní cenu v dohodnuté lhůtě splatnosti včetně nákladů na doručení produktu, c. potvrdit převzetí produktu e-mailem, svým podpisem, nebo podpisem ním pověřené osoby.
- Reklamace zboží a oprava poškozeného Lebeda
11.1 Reklamací se rozumí uplatnění práva vyplývajícího ze zodpovědnosti za vady zboží. Prodávající zodpovídá za vady zboží v souladu s příslušnými ustanoveními právních předpisů, zejména § 619 a násl. Občanského zákoníku (zodpovědnost za vady prodané věci). Kupující má práva vyplývající ze zodpovědnosti za vady v souladu s příslušnými ustanoveními právních předpisů, zejména § 622 a násl. Občanského zákoníku.
11.2 Prodávající nezodpovídá za ty vady zboží, které byly způsobeny opotřebením zboží v důsledku jeho obvyklého užívání, neúměrného užívání, nevhodného ošetřování, poškozením způsobeným domácími zvířaty nebo úmyslným poškozením. Prodávající také nezodpovídá za vady zboží, na které Kupujícího upozornil před uzavřením kupní smlouvy.
11.3.1 Reklamaci musí Kupující uplatnit u Prodávajícího oznámením o vadách zboží zaslaným doporučenou poštou na adresu Kutlíková 13/A, 851 02 Bratislava nebo zaslaným e-mailem na elektronickou adresu Prodávajícího lebeddie@lebeddie.cz.
11.3.2 Při uplatňování reklamace se doporučuje Kupujícímu telefonicky oznámit Prodávajícímu, že dané zboží vykazuje chybu a jakým způsobem se projevila. Na základě těchto informací se doporučí kupujícímu další postup při vyřizování reklamace.
11.4 Reklamované zboží je potřeba zaslat na adresu uvedenou v bodě 11.3.1, avšak nikoli na dobírku, ale jako balík, případně si e-mailem nebo telefonicky dohodnout jiný způsob doručení. Zboží je potřeba vhodně zabalené, aby při přepravě nedošlo k poškození zboží. K zboží je potřeba připojit vyplněný Reklamační formulář, který se dá najít spolu s jednoduchým postupem zde: REKLAMACE ZBOŽÍ.
11.5 Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech do 3 dnů od dne uplatnění reklamace. Vyřízení reklamace však nesmí být delší než 30 dní od dne uplatnění reklamace. Po uplynutí 30denní lhůty na vyřízení reklamace má Kupující právo odstoupit od kupní smlouvy a bude mu vrácena plná částka za zboží nebo má právo na výměnu zboží za nové.
11.6 Prodávající je povinen vyřídit reklamaci v souladu s příslušnými ustanoveními právních předpisů, zejména § 18 a násl. zákona č. 250/2007 Z.z. o ochraně spotřebitele v platném znění a v co nejkratším čase vystavit potvrzení o jejím vyřízení. Za den uplatnění reklamace se považuje den jejího doručení prodávajícímu.
11.7 Prodávající je povinen vyřídit reklamaci jedním z následujících způsobů:
a) předáním opraveného zboží,
b) výměnou zboží,
c) vrácením kupní ceny zboží,
d) vyplacením přiměřené slevy z kupní ceny zboží,
e) odůvodněným zamítnutím reklamace zboží.
11.8 Konkrétní způsob vyřízení reklamace se dohodne po posouzení reklamované vady zboží. O výsledku vyřízení reklamace bude Kupující informován bezprostředně po vyřízení reklamace písemně.
11.9 Faktura za zboží slouží zároveň jako záruční list, pokud Kupující písemně nepožádá o vystavení Záručního listu. Faktura bude Kupujícímu doručena spolu se zbožím.
11.10 Záruční doba na dodané zboží je 24 měsíců a začíná plynout od převzetí zboží Kupujícím.
11.11 Reklamovat je možné pouze zboží zakoupené a zaplacené u Prodávajícího, a které je vlastnictvím Kupujícího.
11.12 Pokud Kupující není spotřebitelem, postupuje se podle ustanovení Obchodního zákoníku a záruční doba je 1 rok.
11.13 Reklamace se považuje za vyřízenou, pokud se reklamační řízení skončí předáním reklamovaného zboží, jeho výměnou nebo vrácením kupní ceny zboží, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo jejím odůvodněným zamítnutím.
11.14 Práva ze záruky za vady zanikají, pokud nebyla uplatněna během záruční doby.
11.15 Tyto reklamační podmínky jsou nedílnou součástí obecných obchodních podmínek, a prodávající si vyhrazuje právo je kdykoliv změnit i bez předchozího upozornění kupujícího.
Oprava Lebeda
11.16 Kupující má nárok na jednu opravu vnějšího obalu a/nebo vnitřních bočnic Lebeda zdarma. Ve všech ostatních případech nebude cena opravy vyšší než 760 Kč za kus. Náklady na dopravu hradí kupující.
- Odstoupení od smlouvy
12.1 FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY NAJDETE ZDE
12.2 Kupující má právo odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů. Lhůta pro odstoupení od Smlouvy uplyne po 14 dnech od převzetí produktu.
12.3 V případě záměru odstoupit od Smlouvy nemůže Kupující zboží používat. Pro účely zjištění povahy, charakteristik a funkčnosti zboží by měl Kupující s zbožím manipulovat a kontrolovat ho pouze takovým způsobem, jakým by mu to bylo umožněno v „kamenném“ obchodě.
12.4 Od kupujícího se vyžaduje, aby během lhůty pro odstoupení od Smlouvy s zbožím manipuloval a kontroloval ho s náležitou péčí.
12.5 Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného k zjištění vlastností a funkčnosti zboží.
12.6 Kupující je povinen nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy zaslat zboží zpět nebo jej předat Prodávajícímu nebo osobě pověřené Prodávajícím k převzetí zboží. Zboží musí obsahovat všechny údaje sloužící k identifikaci zboží. Zboží se nevrací na dobírku. Takto zaslané zboží se nepřijímá a vrací zpět.
12.7 Po odstoupení od Smlouvy Prodávající vrátí Kupujícímu všechny platby, které Kupující uhradil v souvislosti s uzavřením Smlouvy kromě nákladů na doručení zboží k Kupujícímu.
12.8 Kupující nese náklady na vrácení zboží, pokud toto zboží plně odpovídalo kvalitativním požadavkům a nebylo vadné, v opačném případě tyto náklady nese Prodávající.
12.9 Prodávající vrátí platby bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od dne oznámení o odstoupení od této Smlouvy. Jejich úhrada bude uskutečněna stejným způsobem, jaký byl použit při koupi zboží, pokud se obě strany nedohodnou jinak, a to bez účtování jakýchkoliv dalších poplatků.
12.10 Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy, pokud Kupující řádně a včas neuhraďí kupní cenu nebo pokud Kupující řádně a včas nepřevezme dodané zboží, a to písemným oznámením o odstoupení od Smlouvy zaslaným Kupujícímu e-mailem nebo doporučeně poštou.
12.11 Zároveň si Predávajúci vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy, ak sa: a) tovar prestal vyrábať b) zmenila cena dodávateľa tovaru c) vystavená cena tovaru bola chybná 13. Alternatívne riešenie sporov 13.1 Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu na e-mailovú adresu lebeddie@lebeddie.cz, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS. Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže Kupujúci podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z., napríklad kontaktovaním Slovenskej obchodnej inšpekcie (www.soi.sk). 13.2 Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má Kupujúci. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. 14. Záverečné ustanovenia 14.1 Tieto VOP sú platné a účinné od 7.12.2021. 14.2 Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť VOP bez predchádzajúceho upozornenia. 14.3 Právne vzťahy Predávajúceho s Kupujúcim výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi. 14.4 Právne vzťahy Predávajúceho s Kupujúcim, ktorý je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy. 14.5 Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP, a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky. 14.6 Vzťahy a prípadné spory budú riešené výlučne podľa platného práva Slovenskej republiky a budú riešené súdmi Slovenskej republiky. Kupujúci a Predávajúci sa zaväzujú riešiť spory týkajúce sa predmetu Zmluvy prednostne mimosúdne, dohodou Zmluvných strán. 14.7 Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi Predávajúcim a Kupujúcim. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté. 14.8 Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka. 14.9 Predávajúci a Kupujúci sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany. 14.10 Odoslaním objednávky, resp. uzatvorením kúpnej zmluvy, dáva Kupujúci v súlade so zák. č. 122/2013 Z.z. súhlas predávajúcemu so spracovaním, zhromažďovaním a uchovávaním jeho osobných údajov pre účely uzavretia kúpnej zmluvy, vybavenia objednávok a súvisiacej komunikácie s Kupujúcim. 14.11 Kupujúci má právo na prístup k svojim osobným údajom, právo na ich opravu, vrátane ďalších zákonných práv k týmto údajom. V Bratislave dňa 7.12.2021
Translator
12.11 Prodávající si zároveň vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy, pokud:
a) zboží přestalo být vyráběno,
b) došlo ke změně ceny dodavatele zboží,
c) byla uvedená cena zboží chybná.
- Alternativní řešení sporů
13.1 Kupující má právo obrátit se na Prodávajícího s žádostí o nápravu na e-mailovou adresu lebeddie@lebeddie.cz, pokud není spokojen s způsobem, jakým Prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo pokud se domnívá, že Prodávající porušil jeho práva. Pokud Prodávající na tuto žádost odpoví zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, má Kupující právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen „subjekt ARS“) podle zákona 391/2015 Z.z. ARS. Subjekty jsou orgány a oprávněné právnické osoby podle § 3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh může Kupující podat způsobem určeným podle §12 Zákona 391/2015 Z.z., například kontaktováním Slovenské obchodní inspekce (www.soi.sk).
13.2 Pokud jsou na ARS příslušné více subjekty, má Kupující právo volby, kterému z nich podá návrh. Kromě ARS má spotřebitel právo obrátit se na věcně a místně příslušný obecný nebo rozhodčí soud. Kupující může podat stížnost také prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO, která je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a Prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku.
- Závěrečná ustanovení
14.1 Tyto VOP jsou platné a účinné od 7.12.2021.
14.2 Prodávající si vyhrazuje právo změnit VOP bez předchozího upozornění.
14.3 Právní vztahy Prodávajícího s Kupujícím výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník, jakož i souvisejícími předpisy.
14.4 Právní vztahy Prodávajícího s Kupujícím, který je podnikatelem, výslovně neupravené těmito VOP ani smlouvou mezi Prodávajícím a Kupujícím se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 513/1991 Sb., Obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, jakož i souvisejícími předpisy. V případě jakýchkoliv rozdílů mezi VOP a individuální smlouvou má přednost text smlouvy.
14.5 Kupující odesláním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi souhlasí, a to v znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
14.6 Vztahy a případné spory budou řešeny výhradně podle platného práva Slovenské republiky a budou řešeny soudy Slovenské republiky. Kupující a Prodávající se zavazují řešit spory týkající se předmětu Smlouvy přednostně mimosoudně, dohodou Smluvních stran.
14.7 Tyto všeobecné obchodní podmínky byly formulovány a stanoveny v dobré víře, za účelem splnění zákonných požadavků a úprav korektních obchodních vztahů mezi Prodávajícím a Kupujícím. V případě, že některá ustanovení těchto podmínek budou kompetentními orgány Slovenské republiky prohlášena za neplatná nebo nevymahatelná, a to celkově nebo částečně, platnost a vymahatelnost ostatních ustanovení a zbytkové části příslušného ustanovení tím zůstávají nedotčeny.
14.8 Právní vztahy a podmínky zde výslovně neupravené, jakož i případné spory vzniklé z neplnění těchto podmínek, se řídí příslušnými ustanoveními Obchodního nebo Občanského zákoníku.
14.9 Prodávající a Kupující se dohodli, že plně uznávají komunikaci na dálku – telefonickou, elektronickou formu komunikace, zejména prostřednictvím elektronické pošty a internetové sítě jako platnou a závaznou pro obě smluvní strany.
14.10 Odesláním objednávky resp. uzavřením kupní smlouvy dává Kupující v souladu se zák. č. 122/2013 Z.z. souhlas Prodávajícímu se zpracováním, shromažďováním a uchováváním jeho osobních údajů pro účely uzavření kupní smlouvy, vyřízení objednávek a související komunikace s Kupujícím.
14.11 Kupující má právo na přístup k svým osobním údajům, právo na jejich opravu, včetně dalších zákonných práv k těmto údajům.
V Bratislavě dne 9.4.2024